Wat zijn de voordelen van EMS-training?

Laatste update: 02.03.24

 

Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren die allemaal beweren dat die methode de beste methode is om vet te verliezen om spieren op te bouwen, maar één van de beste manieren is toch wel EMS-training. EMS staat voor Elektro Musculaire Stimulatie, er wordt dus door middel van elektrische impulsen seintjes gestuurd naar je spieren om ze te activeren. Maar wat zijn nou precies de voordelen van EMS-training? Hieronder duiken we daar dieper op in.

 

Tijd

Een van de meest aantrekkelijke voordelen van EMS-training is de tijdsbesparing die het biedt. In de drukke wereld van vandaag, waar tijd vaak schaars is, biedt EMS-training een efficiënte oplossing voor degenen die hun fitnessdoelen willen bereiken zonder uren in de sportschool door te brengen.

In tegenstelling tot reguliere training, waar je vaak een lange tijd achter elkaar moet trainen, neemt EMS-training slechts 20 tot 30 minuten in beslag. Dit betekent dat je dezelfde resultaten kunt bereiken in een fractie van de tijd. Het is niet alleen een snellere manier om te trainen, maar het is ook effectiever in termen van het activeren van de spieren door elektrische impulsen.

De efficiëntie van EMS-training maakt het een ideale keuze voor mensen met een druk schema, die misschien moeite hebben om tijd te vinden voor langdurige workouts. Of je nu een werkende professional bent, een ouder die voor kinderen zorgt, of iemand die gewoon meer vrije tijd wil hebben, EMS-training kan je helpen om fit te worden zonder je leven om te gooien.

Bovendien biedt de kortere trainingsduur de mogelijkheid om vaker te trainen als je dat wilt, waardoor je mogelijk sneller vooruitgang kunt boeken. Kortom, als je kijkt naar efficiëntie, dan is EMS-training een stuk efficiënter dan reguliere training, waardoor je meer controle hebt over je tijd en je fitnessroutine.

 

 

Spieren

Doordat er elektrische impulsen worden doorgestuurd naar je spieren, worden er meer spiervezels geactiveerd. Hierdoor train je dus je spieren beter en sneller. Ook stimuleert het de spiergroei en spierkracht, als je je dus wilt richten op het creëren van grote en sterke spieren, dan is EMS-training echt wat voor jou. Kijk eens bij Active Health Center voor EMS-training Den Haag.

Vet

Naast het kweken van spieren, ben je ook nog eens bezig met het verliezen van vet. Dit komt omdat EMS-training het metabolisme stimuleert, wat weer in connectie staat met vetverbranding. Wist je dat je zelfs nog na de training doorgaat met vet verbranden bij EMS?

 

Houding

Als laatste voordeel helpt EMS-training met het verbeteren van je houding. Omdat je je spieren traint die ook te maken hebben met je houding, zul je dus automatisch een betere houding krijgen omdat die spieren sterker worden. 

Iedereen is altijd op zoek naar de beste manier van trainen om in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk resultaat te kunnen boeken. Dit kan door middel van EMS-training. EMS staat voor Elektro Musculaire Stimulatie en er wordt door middel van elektrische impulsen seintjes gestuurd naar je spieren. Aan EMS-training zitten veel voordelen, zo is het efficiënter als het gaat om tijd, je bent namelijk met een EMS-training korter bezig maar boekt dezelfde resultaten als een reguliere training. Je activeert met EMS meer spiervezels en bevorderd de spiergroei maar ook de spierkracht. Daarnaast helpt het ook nog eens met vet verliezen doordat EMS het metabolisme stimuleert. Als laatste heeft het ook nog positieve effecten op je houding.

 

Laat een reactie achter

0 COMMENTAIRES